Вторник, 07.04.2020
Важно:
Бъдете отговорни! Останете вкъщи!       

Британски педиатри предупреждават: Не давайте парацетамол на децата

Парацетамолът може да увреди здравето на децата

Снимка: Парацетамолът, даван на деца, може да причини увреждания

 

Даването на парацетамол на децата за намаляване на температурата може да доведе до астма, увреждания на сърцето и бъбреците по-късно.

Прекомерните дози перорална суспензия, съдържаща активната съставка парацетамол, която родителите  дават на децата, за да се намали температурата, могат да доведат до здравословни проблеми по-късно в живота на децата, предупреждават британски педиатри.


Педиатърът и професор по педиатрия на Университетския колеж в Лондон, Алистър Сатклиф твърди, че родителите по този начин често излагат децата на риск да развият астма, болест на сърцето и бъбреците или увреждане на черния дроб по-късно в живота, пише Сънди Таймс.
Кралската фармацевтична асоциация (СИП) споделя становището на проф. Сатклиф за риска от употребата на парацетамол от деца и показва същите проблеми.

Британски фармацевти смятат, че родителите трябва да знаят какви са последиците, когато на децата се дава перорална суспензия, базирана на парацетамол.

На същото мнение са и членове на Кралския колеж по педиатрия и здравето на детето (RCPCH).

Съветът за родителите е, по-малко да разчитат на термометри, които често могат да бъдат неточни, а да обърнат внимание основно на поведението на детето.

Първите симптоми на висока температура при децата са отпадналост и липсата на нужда от течности.


Затова съветът на лекарите е да се дават повече течности на децата и да се проверяват точно инструкциите за дозиране на лекарствата, а най-добре използвайте народна медицина за понижаване на температурата.

Е - здраве и култура Здравен форум

 

25-04-2019 | виж всички новини | 

Анкета

Трябва ли да се ползва болничен за карантина срещу коронавирус
[Виж резултатите]

На този ден

На 7 април 1906 г. вулканът Везувий изригва и разрушава Неапол.               &nbs... повече