Понеделник, 27.06.2022
Участвайте в рубриката "Стани автор"                Нашият сайт се издържа от реклами и дарения! Благодарим Ви!               

23-годишен гръцки студент в България почина след ваксинация

23-годишен гръцки студент в България почина след ваксинация

Снимка: 23-годишен гръцки студент в България почина от тромбоза след ваксинация

23-годишен гръцки студент по медицина в България е починал няколко дни след като е получил ваксината на AstraZeneca.

Десет дни след ваксинацията, след образуване на кръвен съсирек, е настанен в интензивното отделение на "Пирогов" в София, съобщава "Труд".

Бащата на 23-годишния студент по медицина, който е лекар, е шокиран и разказва за за хрониката на сполетялото ги нещастие. Според разказа му, синът му го информира няколко дни след като е бил ваксиниран с AstraZeneca, че има симптоми на гастроентерит. Пет дни по-късно, тъй като оплакванията продължават, той отива в болницата.

"Неговите лекари откриха ниски тромбоцити и предложиха да бъде хоспитализиран, за да продължи серия от изследвания. Тогава синът ми предложи да се върне в Гърция за изследвания и аз се съгласих", разказва покрусения баща. 

Според гръцкия лекар синът му е напуснал болницата, но час по-късно очевидно е получил тромбоза в главата, в резултат на което е паднал и се ударил вътре в къщата.

23-годишен гръцки студент в България почина от тромбоза след ваксинация

„Падането се дължи на тромбоза. Моят син, на 23 години, никога не е имал здравословни проблеми. Веднага го откараха в болницата. През нощта състоянието му се влоши, а на сутринта бе настанен в реанимация, без да бъде интубиран. Там откриха малка тромбоза в мозъка", разказва бащата.

Българските лекари го уведомяват за състоянието на сина му и той тръгва за София. 

„До обяд, когато разговарях с неврохирурга, той ми каза, че проблемът на детето не е толкова неврохирургичен, че това е малък хематом и не могат да го оперират, тъй като има ниски тромбоцити и опасност да умре от кървене. На следващата сутрин обаче съсиреците се бяха разпространили по всички артерии на мозъка, така че положението беше необратимо, въпреки наистина амбициозните усилия на българските колеги", добавя гръцкия лекар, който е информиран от лекарите, че смъртта може да е свързана със страничните ефекти на ваксината.

„Казаха ми, че това е вторият регистриран случай в България, след 44-годишен мъж, починал от белодробна емболия. След това разбрахме, че Германия при 1,5 милиона ваксинирани млади хора са идентифицирани пет подобни случая на четири жени и един мъж. Беше толкова несправедливо и неочаквано случилото се. Нито синът ми, нито лекарите обаче направиха грешка, която би могла да му коства живота. И сега, да ви кажат, че има пет шанса при 1,5 милиона, да се случи това нещастие, бихте ли направили ваксината? Аз лично бих я направил", коментира бащата. 

„Дори съквартирант на сина ми, който живееше в същата жилищна сграда, каза на лекарите, че синът ми не пуши и не пие, и че е изцяло отдаден на обучението си. Просто не бяхме късметлии".

Автор: Бойка Атанасова, кореспондент на "Труд" в Атина

Здраве и култура Здравен форум

 

26-03-2021 | виж всички новини | 


loading...

Анкета

Харесва ли ви нашият сайт "Здраве и култура"?
[Виж резултатите]

На този ден

  На 27 юни 1985 г. в София е създаден Български футболен съюз Той е създаден като продължение на Българска федерация по футбол. Към момен... повече

Препоръчани страници